
Pełnomocnicy i Rzecznicy Rektora
Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
dr hab. Kinga Topolska, prof. URK
Katedra Technologii Produktów Roślinnych i Higieny Żywienia
Wydział Technologii Żywności, ul. Balicka 122
E-mail: kinga.topolska@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 48 32
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- przewodniczenie pracom Rektorskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia,
- ustalanie harmonogramu realizacji zadań związanych z oceną i zapewnieniem jakości kształcenia w poszczególnych obszarach,
- monitorowanie i analiza funkcjonowania systemu jakości kształcenia w Uczelni, z uwzględnieniem wszystkich form i poziomów kształcenia oraz jednostek organizacyjnych,
- monitorowanie skuteczności działań podejmowanych na rzecz zapewnienia jakości kształcenia w Uczelni,
- współpraca ze wszystkimi uczestnikami Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości, w zakresie działań wspierających jakość kształcenia w Uczelni,
- przedstawianie Rektorowi i organom wskazanym w Statucie rocznego raportu dotyczącego jakości kształcenia w Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, zgodnie z zasadami określonymi obowiązującymi przepisami.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik Rektora ds. Kół Naukowych
dr inż. Anna Kołton, prof. URK
Katedra Botaniki, Fizjologii i Ochrony Roślin
Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa, al. 29 Listopada 54
E-mail: anna.kolton@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 52 11
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- aktywizowanie i wspieranie wszelkiej formy aktywności naukowej studentów studiujących w Uczelni, nie objętych programami studiów, w szczególności w zakresie tworzenia interdyscyplinarnych zespołów naukowych,
- współuczestniczenie w organizacji sesji kół naukowych organizowanych w Uczelni,
- opiniowanie spraw dotyczących obozów naukowych oraz udziału studentów w prezentacjach osiągnięć kół naukowych organizowanych poza Uczelnią,
- przedkładanie Rektorowi rocznego sprawozdania z działalności Kół Naukowych w Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami
dr hab. inż. Joanna Puła
Katedra Agroekologii i Produkcji Roślinnej,
Wydział Rolniczo-Ekonomiczny, al. Mickiewicza 21
E-mail: joanna.pula@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 43 67
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- rozpoznawanie potrzeb, problemów i oczekiwań studentów, doktorantów i pracowników z niepełnosprawnościami,
- podejmowanie wszelkich działań związanych z szeroko rozumianą pomocą w rozwiązywaniu problemów studentów z niepełnosprawnościami i chorujących przewlekle, studiujących w Uniwersytecie Rolniczym,
- wspieranie i konsultowanie inicjatyw osób z niepełnosprawnościami oraz opiniowanie przedsięwzięć skutkujących wykorzystaniem funduszu przeznaczonego na stworzenie osobom z niepełnosprawnościami warunków do pełnego udziału w procesie przyjmowania na Uczelnie w celu odbycia kształcenia, kształceniu i prowadzeniu działalności naukowej,
- merytoryczny udział w tworzeniu wewnętrznych aktów prawnych w zakresie pomocy dla osób z niepełnosprawnościami,
- inicjowanie działań oraz działanie na rzecz usuwania wszelakiego rodzaju barier w dostępie osób z niepełnosprawnościami do zasobó dydaktycznych i naukowych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik Rektora ds. Analiz Działalności Naukowej
dr Wojciech Młocek
Katedra Zastosowań Matematyki
Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji, ul. Balicka 253 C
E-mail: wojciech.mlocek@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 45 73
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- opracowywanie i aktualizowanie, we współpracy z Rektorskim Zespołem ds. Oceny Działalności Naukowej, zasady oceny działalności naukowej (ODN) nauczycieli akademickich, dyscyplin naukowych oraz jednostek organizacyjnych w Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie w kontekście zasad ewaluacji działalności naukowej dyscyplin,
-
sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem i aktualizacją systemu ODN w Uczelni,
-
przygotowywanie raportów zbiorczych z oceny działalności naukowej nauczycieli akademickich, dyscyplin naukowych oraz jednostek organizacyjnych Uczelni,
-
przygotowywanie raportów indywidualnych z oceny działalności naukowej nauczycieli akademickich,
-
generowanie oświadczeń pracowników o upoważnieniu Uczelni do wykazania do celów ewaluacji osiągnięć naukowych w danej dyscyplinie,
-
wykonywanie innych czynności na polecenie Rektora, a dotyczące oceny działalności naukowej w Uczelni.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik Rektora ds. Kształcenia Zdalnego
dr Krzysztof Molenda
Katedra Inżynierii Produkcji, Logistyki i Informatyki Stosowanej
Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki, ul. Balicka 116 b
E-mail: krzysztof.molenda@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 46 24
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- inicjowanie działania na rzecz rozwoju kształcenia zdalnego w Uczelni oraz wyrażanie opinii w zakresie wdrażania metod, technik i form tego kształcenia, w szczególności zastosowanych narzędzi informatycznych i wprowadzanych uregulowań prawnych,
- przeprowadzanie szkoleń oraz nadzorowanie merytorycznego funkcjonowania kształcenia zdalnego i wdrożonych w Uczelni narzędzi informatycznych, w szczególności przeznaczonych do prowadzania zajęć, a także przeprowadzania i kontroli przebiegu zaliczeń oraz egzaminów określonych w programach właściwego kształcenia,
-
współpraca w powyższym zakresie z dziekanami oraz kierownikami katedr i kierownikami jednostek ogólnouczelnianych, w których zatrudnieni są nauczyciele akademiccy wykorzystujący w kształceniu narzędzia informatyczne, a także z kierownikami studiów podyplomowych.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik - Asystent Rektora
dr Szymon Sikorski
Biuro Rektora, al. Mickiewicza 21
E-mail: szymon.sikorski@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 41 95
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- współredagowanie strony podmiotowej BIP Uczelni, dbanie o jej aktualność i nadzorowanie informacji na niej zawartych,
-
współredagowanie i nadzorowanie wydawania Biuletynu Informacyjnego Uniwersytetu Rolniczego,
-
udział i reprezentowanie Rektora na pogrzebach akademickich oraz prowadzenie akademickiej części uroczystości,
-
poświadczanie za zgodność odpisu dokumentu z oryginałem,
-
przekazywanie za pośrednictwem kierowników jednostek indywidualnych decyzji i poleceń Rektora do właściwych adresatów oraz informowanie Rektora o ich realizacji,
-
wykonywanie analiz i innych zadań administracyjnych zleconych przez Rektora.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik Rektora ds. Polityki Otwartego Dostępu
mgr Katarzyna Jaskulska-Dwuraźna
Biblioteka Główna, al. Mickiewicza 24/28
E-mail: katarzyna.jaskulska-dwurazna@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 40 34
Zadaniem Pełnomocnika jest:
- koordynowanie prac związanych z tworzeniem, utrzymaniem i rozwojem infrastruktury Polityki Otwartego Dostępu (POD) w Uczelni;
- edukowanie adresatów POD w zakresie otwartego dostępu do publikacji i danych badawczych;
- monitorowanie oraz przedstawianie Rektorowi rocznego raportu na temat realizacji POD;
- doradzanie członkom społeczności Uniwersytetu w zakresie najlepszych praktyk zgodnych z POD;
- informowanie pracowników, doktorantów i studentów o zasadach i zastosowaniu POD w Uczelni.
Pełnomocnik Rektora ds. Bezzałogowych Statków Powietrznych
dr hab. inż. Bartosz Mitka, prof. URK
Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji
Katedra Geodezji Rolnej, Katastru i Fotogrametrii, ul. Balicka 253 c
Zadania Pełnomocnika:
- rejestracja Uczelni jako Operatora Lotniczego;
- opracowanie instrukcji i procedur wykonywania lotów z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych należących do Uczelni;
- kontakty z Urzędem Lotnictwa Cywilnego i Polską Agencją Żeglugi Powietrznej;
- inne czynności niezbędne do zgodnego z obowiązującym prawem wykorzystania bezzałogowych statków powietrznych w prowadzonych badaniach, badaniach zamawianych oraz procesie dydaktycznym.
Pełnomocnik Rektora ds. Kliniki Małych Zwierząt
dr hab. lek. wet. Roman Aleksiewicz, prof. URK
Uniwersyteckie Centrum Medycyny Weterynaryjnej
Instytut Nauk Weterynaryjnych
Zadaniem Pełnomocnika jest nadzór merytoryczny nad realizacją inwestycji Klinki Małych Zwierząt oraz jej wyposażenia i ustalenia zasad funkcjonowania, w szczególności poprzez:
- uczestnictwo w spotkaniach i wszelkich innych ustaleniach dotyczących realizacji budowy i wyposażenia Klinki Małych Zwierząt;
- opracowanie projektu zapotrzebowania na wyposażenie Kliniki Małych Zwierząt i innych niezbędnych dokumentów w tym zakresie;
- opracowanie projektu przyszłej organizacji i zasad funkcjonowania Klinki Małych Zwierząt jako jednostki Uczelni, w tym opracowanie projektów dokumentów koniecznych do powołania i uruchomienia jednostki;
- opracowanie projektu obsady Klinki Małych Zwierząt.
Pełnomocnik Rektora ds. równości
dr inż. Joanna Dłużniewska
Do zadań Pełnomocnika Rektora ds. równości należeć będzie podejmowanie działań na rzecz równego traktowania i wyrównywania szans wszystkim członkom wspólnoty Uczelni,
w szczególności:
1) monitorowanie realizacji działań równościowych określonych w Planie Równości Płci Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie,
2) zbieranie informacji na temat dobrych praktyk równościowych i ich upowszechnianie,
3) promowanie i upowszechnianie równego traktowania i standardów antydyskryminacyjnych,
4) informowanie o kursach i szkoleniach równościowych,
5) pełnienie funkcji punktu konsultacyjnego i kontaktowego w sprawach dyskryminacji,
6) regularne informowanie wspólnoty Uczelni o postępach w realizacji polityki równościowej,
7) zapewnienie wsparcia administracyjnego w zakresie spraw związanych z tematyką równościową i gromadzenie dokumentacji tych spraw,
8) współpraca z Rektorską Komisją ds. Planu Równości Płci.
Rzecznik Akademicki
prof. dr hab. inż. Barbara Filipek Mazur
Katedra Chemii Rolnej i Środowiskowej, al. Mickiewicza 21
- wspomaganie stron w rozwiązaniu konfliktu zaistniałego w Uczelni, polegające w szczególności na pomocy w zdiagnozowaniu problemu i wyborze określonych sposobów jego rozwiązania, względnie na samodzielnym rozwiązaniu sporu,
- przedstawienie zainteresowanym osobom stosownej informacji dotyczącej funkcjonowania i regulacji prawnych obowiązujących w Uczelni;
- wskazanie i/lub kontakt z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni w celu uzyskania stosownej informacji lub wyjaśnienia sprawy;
- promocja alternatywnych metod rozwiązywania sporów w środowisku akademickim;
- przedstawianie Rektorowi informacji i rekomendacji, leżących w zakresie obowiązków Rzecznika, dotyczących wskazania niezbędnych zmian systemowych i sposobów działania Uczelni.
mgr inż. Izabella Majewska
al. Mickiewicza 21, pok 102
Do zadań rzecznika prasowego należy w szczególności:
- kształtowanie pozytywnego wizerunku Uczelni;
- reprezentowanie uczelni w mediach oraz kreowanie relacji z mediami;
- inicjowanie aktywności informacyjnej wspólnoty Uczelni;
- prowadzenie i organizacja konferencji prasowych z udziałem władz Uczelni;
- bieżąca analiza informacji medialnych i gromadzenie informacji medialnych o Uczelni;
- zarządzanie treścią kanałów komunikacji społecznej.
Rzecznik prasowy współredaguje stronę główną Uczelni i w tym zakresie współpracuje z Biurem Promocji i Rekrutacji.