Pełnomocnicy i Rzecznicy Rektora
Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
dr hab. Kinga Topolska, prof. URK
Katedra Technologii Produktów Roślinnych i Higieny Żywienia
Wydział Technologii Żywności, ul. Balicka 122
E-mail: kinga.topolska@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 48 32
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- przewodniczenie pracom Rektorskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia,
- ustalanie harmonogramu realizacji zadań związanych z oceną i zapewnieniem jakości kształcenia w poszczególnych obszarach,
- monitorowanie i analiza funkcjonowania systemu jakości kształcenia w Uczelni, z uwzględnieniem wszystkich form i poziomów kształcenia oraz jednostek organizacyjnych,
- monitorowanie skuteczności działań podejmowanych na rzecz zapewnienia jakości kształcenia w Uczelni,
- współpraca ze wszystkimi uczestnikami Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości, w zakresie działań wspierających jakość kształcenia w Uczelni,
- przedstawianie Rektorowi i organom wskazanym w Statucie rocznego raportu dotyczącego jakości kształcenia w Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, zgodnie z zasadami określonymi obowiązującymi przepisami.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik Rektora ds. Kół Naukowych
dr inż. Anna Kołton, prof. URK
Katedra Botaniki, Fizjologii i Ochrony Roślin
Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa, al. 29 Listopada 54
E-mail: anna.kolton@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 52 11
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- aktywizowanie i wspieranie wszelkiej formy aktywności naukowej studentów studiujących w Uczelni, nie objętych programami studiów, w szczególności w zakresie tworzenia interdyscyplinarnych zespołów naukowych,
- współuczestniczenie w organizacji sesji kół naukowych organizowanych w Uczelni,
- opiniowanie spraw dotyczących obozów naukowych oraz udziału studentów w prezentacjach osiągnięć kół naukowych organizowanych poza Uczelnią,
- przedkładanie Rektorowi rocznego sprawozdania z działalności Kół Naukowych w Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami
dr hab. inż. Joanna Puła
Katedra Agroekologii i Produkcji Roślinnej,
Wydział Rolniczo-Ekonomiczny, al. Mickiewicza 21
E-mail: joanna.pula@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 43 67
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- rozpoznawanie potrzeb, problemów i oczekiwań studentów, doktorantów i pracowników z niepełnosprawnościami,
- podejmowanie wszelkich działań związanych z szeroko rozumianą pomocą w rozwiązywaniu problemów studentów z niepełnosprawnościami i chorujących przewlekle, studiujących w Uniwersytecie Rolniczym,
- wspieranie i konsultowanie inicjatyw osób z niepełnosprawnościami oraz opiniowanie przedsięwzięć skutkujących wykorzystaniem funduszu przeznaczonego na stworzenie osobom z niepełnosprawnościami warunków do pełnego udziału w procesie przyjmowania na Uczelnie w celu odbycia kształcenia, kształceniu i prowadzeniu działalności naukowej,
- merytoryczny udział w tworzeniu wewnętrznych aktów prawnych w zakresie pomocy dla osób z niepełnosprawnościami,
- inicjowanie działań oraz działanie na rzecz usuwania wszelakiego rodzaju barier w dostępie osób z niepełnosprawnościami do zasobó dydaktycznych i naukowych Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik Rektora ds. Analiz Działalności Naukowej
dr Wojciech Młocek
Katedra Zastosowań Matematyki
Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji, ul. Balicka 253 C
E-mail: wojciech.mlocek@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 45 73
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- opracowywanie i aktualizowanie, we współpracy z Rektorskim Zespołem ds. Oceny Działalności Naukowej, zasady oceny działalności naukowej (ODN) nauczycieli akademickich, dyscyplin naukowych oraz jednostek organizacyjnych w Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie w kontekście zasad ewaluacji działalności naukowej dyscyplin,
-
sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem i aktualizacją systemu ODN w Uczelni,
-
przygotowywanie raportów zbiorczych z oceny działalności naukowej nauczycieli akademickich, dyscyplin naukowych oraz jednostek organizacyjnych Uczelni,
-
przygotowywanie raportów indywidualnych z oceny działalności naukowej nauczycieli akademickich,
-
generowanie oświadczeń pracowników o upoważnieniu Uczelni do wykazania do celów ewaluacji osiągnięć naukowych w danej dyscyplinie,
-
wykonywanie innych czynności na polecenie Rektora, a dotyczące oceny działalności naukowej w Uczelni.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik Rektora ds. Kształcenia Zdalnego
dr Krzysztof Molenda
Katedra Inżynierii Produkcji, Logistyki i Informatyki Stosowanej
Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki, ul. Balicka 116 b
E-mail: krzysztof.molenda@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 46 24
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- inicjowanie działania na rzecz rozwoju kształcenia zdalnego w Uczelni oraz wyrażanie opinii w zakresie wdrażania metod, technik i form tego kształcenia, w szczególności zastosowanych narzędzi informatycznych i wprowadzanych uregulowań prawnych,
- przeprowadzanie szkoleń oraz nadzorowanie merytorycznego funkcjonowania kształcenia zdalnego i wdrożonych w Uczelni narzędzi informatycznych, w szczególności przeznaczonych do prowadzania zajęć, a także przeprowadzania i kontroli przebiegu zaliczeń oraz egzaminów określonych w programach właściwego kształcenia,
-
współpraca w powyższym zakresie z dziekanami oraz kierownikami katedr i kierownikami jednostek ogólnouczelnianych, w których zatrudnieni są nauczyciele akademiccy wykorzystujący w kształceniu narzędzia informatyczne, a także z kierownikami studiów podyplomowych.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik - Asystent Rektora
dr Szymon Sikorski
Biuro Rektora, al. Mickiewicza 21
E-mail: szymon.sikorski@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 41 95
Zadaniem Pełnomocnika Rektora jest:
- współredagowanie strony podmiotowej BIP Uczelni, dbanie o jej aktualność i nadzorowanie informacji na niej zawartych,
-
współredagowanie i nadzorowanie wydawania Biuletynu Informacyjnego Uniwersytetu Rolniczego,
-
udział i reprezentowanie Rektora na pogrzebach akademickich oraz prowadzenie akademickiej części uroczystości,
-
poświadczanie za zgodność odpisu dokumentu z oryginałem,
-
przekazywanie za pośrednictwem kierowników jednostek indywidualnych decyzji i poleceń Rektora do właściwych adresatów oraz informowanie Rektora o ich realizacji,
-
wykonywanie analiz i innych zadań administracyjnych zleconych przez Rektora.
Pełnomocnik na kadencję 2020-2024 tj. do dnia 31 sierpnia 2024 roku
Pełnomocnik Rektora ds. Polityki Otwartego Dostępu
mgr Katarzyna Jaskulska-Dwuraźna
Biblioteka Główna, al. Mickiewicza 24/28
E-mail: katarzyna.jaskulska-dwurazna@urk.edu.pl
Telefon: (12) 662 40 34
Zadaniem Pełnomocnika jest:
- koordynowanie prac związanych z tworzeniem, utrzymaniem i rozwojem infrastruktury Polityki Otwartego Dostępu (POD) w Uczelni;
- edukowanie adresatów POD w zakresie otwartego dostępu do publikacji i danych badawczych;
- monitorowanie oraz przedstawianie Rektorowi rocznego raportu na temat realizacji POD;
- doradzanie członkom społeczności Uniwersytetu w zakresie najlepszych praktyk zgodnych z POD;
- informowanie pracowników, doktorantów i studentów o zasadach i zastosowaniu POD w Uczelni.
Pełnomocnik Rektora ds. Bezzałogowych Statków Powietrznych
dr hab. inż. Bartosz Mitka, prof. URK
Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji
Katedra Geodezji Rolnej, Katastru i Fotogrametrii, ul. Balicka 253 c
Zadania Pełnomocnika:
- rejestracja Uczelni jako Operatora Lotniczego;
- opracowanie instrukcji i procedur wykonywania lotów z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych należących do Uczelni;
- kontakty z Urzędem Lotnictwa Cywilnego i Polską Agencją Żeglugi Powietrznej;
- inne czynności niezbędne do zgodnego z obowiązującym prawem wykorzystania bezzałogowych statków powietrznych w prowadzonych badaniach, badaniach zamawianych oraz procesie dydaktycznym.
Pełnomocnik Rektora ds. równości
dr inż. Joanna Dłużniewska
telefon: 12 662 44 00
Do zadań Pełnomocnika Rektora ds. równości należeć będzie podejmowanie działań na rzecz równego traktowania i wyrównywania szans wszystkim członkom wspólnoty Uczelni,
w szczególności:
1) monitorowanie realizacji działań równościowych określonych w Planie Równości Płci Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie,
2) zbieranie informacji na temat dobrych praktyk równościowych i ich upowszechnianie,
3) promowanie i upowszechnianie równego traktowania i standardów antydyskryminacyjnych,
4) informowanie o kursach i szkoleniach równościowych,
5) pełnienie funkcji punktu konsultacyjnego i kontaktowego w sprawach dyskryminacji,
6) regularne informowanie wspólnoty Uczelni o postępach w realizacji polityki równościowej,
7) zapewnienie wsparcia administracyjnego w zakresie spraw związanych z tematyką równościową i gromadzenie dokumentacji tych spraw,
8) współpraca z Rektorską Komisją ds. Planu Równości Płci.
Pełnomocnik Rektora ds. współpracy
mgr Krzysztof Kupiec
Biuro Marketingu i Komunikacji
e-mail: k.kupiec@urk.edu.pl
Zadaniem Pełnomocnika jest:
· nawiązywanie współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego;
· współpraca z administracją rządową;
· nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z instytucjami zewnętrznymi, przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi i innymi partnerami;
· organizowanie spotkań, konferencji, seminariów oraz innych wydarzeń mających na celu rozwijanie współpracy zewnętrznej;
· współpraca z partnerami w zakresie pozyskiwania środków finansowych na projekty badawcze, dydaktyczne i inne inicjatywy;
· wspieranie działań promocyjnych Uczelni w kontekście współpracy zewnętrznej;
· prowadzenie działań marketingowych mających na celu zwiększenie widoczności Uczelni na rynku;
· koordynowanie działania jednostek Uczelni w zakresie współpracy zewnętrznej;
· reprezentowanie Uczelni na spotkaniach, konferencjach oraz innych wydarzeniach związanych z współpracą zewnętrzną
Pełnomocnik Rektora - Inspektor Ochrony Radiologicznej
dr Kinga Kowalik
Wydział Hodowli i Biologii Zwierząt
1
Zadaniem Pełnomocnika jest:
1. wypełniać obowiązki inspektora ochrony radiologicznej zgodnie z art. 72 Ustawy Prawo atomowe dn. 29 listopada 2000 r (Dz.U. z 2023 poz. 1173), m.in.:
a. nadzorować przestrzeganie przez jednostkę organizacyjną wymagań ochrony radiologicznej,
b. szkolić pracowników w zakresie ochrony radiologicznej,
c. dokonywać wstępnej oceny narażenia pracowników,
d. ustalać wyposażenie jednostek w środki ochrony indywidualnej
i przyrządy dozymetryczne, a także nadzorować działanie aparatury dozymetrycznej, sygnalizacji ostrzegawczej i prawidłowe oznakowanie miejsc pracy ze źródłami promieniowania jonizującego,
e. współpracować ze służbą bezpieczeństwa i higieny pracy, służbami przeciwpożarowymi i ochrony środowiska w zakresie ochrony przed promieniowaniem jonizującym,
2. przygotowywać i aktualizować dokumentację oraz nadzorować prace jednostek wykorzystujących promieniowanie jonizujące,
3. uczestniczyć w przekazywaniu informacji pomiędzy Uczelnią a Prezesem Państwowej Agencji Atomistyki w Warszawie,
4. współpracować w powyższym zakresie z dziekanami, kierownikami katedr i kierownikami jednostek ogólnouczelnianych oraz pracownikami Uczelni.
mgr Aleksandra Kieszkowska
Kancelaria Kanclerza
telefon: 12 662 42 80, 889 052 748
e-mail: aleksandra.kieszkowska@urk.edu.pl
Do zadań Pełnomocnika Rektora ds. Realizacji Strategii HRS4R należeć będzie koordynowanie procesu implementacji zapisów Strategii HRS4R oraz pośredniczenie między Komitetem Sterującym, Komisją Rektorską ds. wdrażania Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych, Zespołem ds. Monitorowania wdrażania zasad Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych URK, a środowiskiem akademickim Uczelni.
Rzecznik Akademicki
prof. dr hab. inż. Barbara Filipek Mazur
Katedra Chemii Rolnej i Środowiskowej, al. Mickiewicza 21
- wspomaganie stron w rozwiązaniu konfliktu zaistniałego w Uczelni, polegające w szczególności na pomocy w zdiagnozowaniu problemu i wyborze określonych sposobów jego rozwiązania, względnie na samodzielnym rozwiązaniu sporu,
- przedstawienie zainteresowanym osobom stosownej informacji dotyczącej funkcjonowania i regulacji prawnych obowiązujących w Uczelni;
- wskazanie i/lub kontakt z właściwymi jednostkami organizacyjnymi Uczelni w celu uzyskania stosownej informacji lub wyjaśnienia sprawy;
- promocja alternatywnych metod rozwiązywania sporów w środowisku akademickim;
- przedstawianie Rektorowi informacji i rekomendacji, leżących w zakresie obowiązków Rzecznika, dotyczących wskazania niezbędnych zmian systemowych i sposobów działania Uczelni.
dr inż. Izabella Majewska
al. Mickiewicza 21, pok 102
Do zadań rzecznika prasowego należy w szczególności:
- kształtowanie pozytywnego wizerunku Uczelni;
- reprezentowanie uczelni w mediach oraz kreowanie relacji z mediami;
- inicjowanie aktywności informacyjnej wspólnoty Uczelni;
- prowadzenie i organizacja konferencji prasowych z udziałem władz Uczelni;
- bieżąca analiza informacji medialnych i gromadzenie informacji medialnych o Uczelni;
- zarządzanie treścią kanałów komunikacji społecznej.
Rzecznik prasowy współredaguje stronę główną Uczelni i w tym zakresie współpracuje z Biurem Promocji i Rekrutacji.