
Rektorska Komisja ds. Nagród
Zadaniem Komisji jest ocena merytoryczna i opiniowanie wniosków o przyznanie nagrody Rektora składanych przez wydziały i inne jednostki organizacyjne Uczelni oraz opiniowanie wniosków o nagrody naukowe w oparciu o ranking przedstawiony przez Rektorski Zespół ds. Oceny Działalności Naukowej pracowników Uczelni
Skład osobowy:
- dr hab. inż. Włodzimierz Kanownik, prof. UR (WiŚiG) – przewodniczący
- dr hab. inż. Maria Chmiel, prof. UR – WR-E
- dr hab. inż. Anna Gazda, prof. UR – WL
- prof. dr hab. Dorota Zięba-Przybylska – WHiBZ
- dr hab. inż. Grzegorz Kaczor, prof. UR – WIŚiG
- prof. dr hab. Andrzej Kalisz – WBiO
- prof. dr hab. Maciej Kuboń – WIPiE
- dr hab.inż. Izabela Przetaczek-Rożnowska, prof. UR – WTŻ
Rektorska Komisja ds. Stacji Doświadczalnych i Rolniczego Gospodarstwa Doświadczalnego UR
Zadaniem Komisji jest:
a) dokonywanie kompleksowej analizy i oceny działalności Stacji Doświadczalnych i Rolniczego Gospodarstwa Doświadczalnego UR w poszczególnych latach i wszelkich aspektach
b) formułowanie wniosków wynikających z działań Komisji, o których mowa w punkcie "a" i przedkładanie ich Rektorowi
c) formułowanie wniosków dotyczących rocznych planów rzeczowo-finansowych, szczególnie w zakresie inwestycji i remontów i przedkładanie ich Rektorowi
Skład osobowy:
-
dr hab. inż. Marek Kołodziejczyk, prof. UR (WR-E) – przewodniczący
-
dr Wojciech Sroka, prof. UR – WR-E
-
mgr Tomasz Szanser – kanclerz
Rektorska Komisja ds. Leśnego Zakładu Doświadczalnego
Zadaniem Komisji jest:
1) dokonywanie kompleksowej analizy i oceny działalności Leśnego Zakładu Doświadczalnego w poszczególnych latach i wszelkich aspektach;
2) formułowanie wniosków wynikających z działań Komisji, o których mowa w pkt. 1 i przekładanie ich Rektorowi;
3) formułowanie wniosków dotyczących rocznych planów rzeczowo-finansowych, szczególnie w zakresie inwestycji i remontów oraz przekładanie ich Rektorowi.
Skład osobowy:
- dr hab. inż. Jan Banaś, prof. UR (WL) – przewodniczący
- dr Mariusz Dacko – WR-E
- mgr Tomasz Szanser – kanclerz
Rektorska Komisja ds. Współpracy z Zagranicą
Zadaniem Komisji jest:
1) opracowanie programu procesu internacjonalizacji Uniwersytetu Rolniczego na lata 2020 – 2024,
2) opiniowanie wyboru Akredytacji Międzynarodowej oraz innych strategicznych dokumentów z zakresu internacjonalizacji UR,
3) analiza pozyskiwania środków w Polsce i za granicą na działania związane z internacjonalizacją UR,
4) analiza realizacji wymiany międzynarodowej studentów, doktorantów i pracowników UR,
5) analiza realizacji współpracy z krajowymi i zagranicznymi jednostkami w zakresie kształcenia i badań naukowych,
6) inne zadania wynikające z zarządzeń Rektora i bieżących potrzeb Uczelni.
Skład osobowy:
- dr hab. inż. Małgorzata Kotula-Balak, prof. UR (UCMW) – przewodnicząca
- prof. dr hab. inż. Agnieszka Filipiak-Florkiewicz – Prorektor ds. Nauki
- prof. dr hab. inż. Andrzej Sechman – Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą
- dr hab. inż. Tomasz Zaleski, prof. UR – WR-E
- dr hab. inż. Anna Klamerus-Iwan, prof. UR – WL
- prof. dr hab. Dorota Zięba-Przybylska – WHiBZ
- dr inż. Karolina Kurek – WIŚiG
- dr Anna Krakowiak-Bal – WIPiE
- dr hab. Agnieszka Sękara, prof. UR – WBiO
- dr hab. Andrzej Danel, prof. UR – WTŻ
- mgr Dominika Dankiewicz – kierownik BWiWM
Rektorska Komisja ds. Jakości Kształcenia
Zadaniem Komisji jest:
- planowanie działań celem dostosowania wewnętrznych dokumentów Uczelni dotyczących zapewnienia jakości kształcenia do aktualnych wymogów prawnych,
- opracowywanie wniosków i propozycji działań umożliwiających realizację celów zgodnych z Polityką Jakości oraz Misją i Strategią Uczelni,
- opracowanie, aktualizacja oraz nadzór nad realizacją procedur związanych z jakością kształcenia w Uczelni,
- opracowywanie oraz aktualizacja wzorów dokumentów dotyczących oceny jakości kształcenia w Uczelni (ankiet, protokołów hospitacji, rocznego raportu samooceny jednostek Uczelni dotyczących jakości kształcenia i in.),
- monitorowanie poszczególnych obszarów działania Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia (USZJK),
- przygotowywanie rocznego raportu samooceny dotyczącego funkcjonowania USZJK, wraz z propozycją działań doskonalących,
- przekazywanie Komisjom ds. Jakości Kształcenia w poszczególnych jednostkach Uczelni rekomendacji w zakresie doskonalenia jakości kształcenia,
- opracowywanie sprawozdania z zakresu realizacji celów i zadań Rektorskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia,
- upowszechnianie dobrych praktyk i promowanie inicjatyw projakościowych wśród społeczności akademickiej,
- analiza informacji pozyskanych od otoczenia społeczno-gospodarczego o programach studiów i jakości kształcenia w Uczelni, w odniesieniu do wymagań rynku,
- opiniowanie adekwatności publicznego dostępu do informacji w odniesieniu do różnych grup interesariuszy.
Skład osobowy:
- dr hab. Kinga Topolska, prof. UR – przewodnicząca (Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia)
- dr hab. inż. Andrzej Bogdał, prof. UR – Prorektor ds. Kształcenia
- prof. dr hab. inż. Wojciech Jagusiak – Pełnomocnik Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej
- prof. dr hab. inż. Krzysztof Gondek (WR-E)
- dr hab. inż. Ewa Błońska, prof. UR (WL)
- dr hab. inż. Agnieszka Otwinowska-Mindur (WHiBZ)
- dr hab. inż. Andrzej Wałęga, prof. UR (WIŚiG)
- dr hab. inż. Ewa Grzebelus, prof. UR (WBiO)
- dr hab. inż. Renata Wojciechowska, prof. UR (WBiO)
- dr hab. inż. Paweł Kiełbasa, prof. UR (WIPiE)
- dr inż. Krzysztof Nęcka (WIPiE)
- prof. dr hab. inż. Paweł Satora (WTŻ)
- dr Grzegorz Lonc (UCMW)
- Anna Bugała (Studentka)
- mgr inż. Jakub Ptak (Doktorant)
- mgr inż. Ewa Kliś-Brudny (Kierownik Biura PiJK) – bez prawa głosu
- dr inż. Agnieszka Szczeponek (Pracownik Biura PiJK) – bez prawa głosu
- mgr inź. Mateusz Ponikiewicz ( Kierownik Sekcji OSS) - bez prawa głosu
Rektorska Komisja ds. Własności Intelektualnej
Zadaniem Komisji jest:
- rozstrzyganie sporów dotyczących kwalifikacji danego dobra intelektualnego,
- na wniosek Rektora lub Prorektora ds. Nauki opiniowanie rozstrzygnięć w sprawach dotyczących własności intelektualnej nieuregulowanych Regulaminem zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych wydanych,
- kształtowanie polityki Uniwersytetu w sprawach dotyczących własności intelektualnej.
Skład osobowy:
- prof. dr hab. inż. Józef Hernik (WIŚiG) – przewodniczący
- dr hab. inż. Agnieszka Synowiec, prof. UR – WR-E
- dr hab. inż. Paweł Tylek, prof. UR – WL
- prof. dr hab. Anna Hrabia – WHiBZ
- dr hab. inż. Sylwester Smoleń, prof. UR – WBiO
- dr hab. inż. Hubert Latała, prof. UR – WIPiE
- dr hab. inż. Stanisław Kowalski, prof. UR – WTŻ
- dr hab. Małgorzata Kotula-Balak, prof. UR – UCMW
Rektorska Komisja ds. Własnego Funduszu Stypendialnego
Zadaniem Komisji jest przeprowadzenie konkursu na stypendia z Własnego Funduszu Stypendialnego Uczelni dla pracowników.
Skład osobowy:
- dr hab. Krzysztof Pawlak, prof. UR (WHiBZ) – przewodniczący
- dr hab. inż. Anna Gorczyca, prof. UR – WR-E
- prof. dr hab. Krystyna Czekońska – WHiBZ
- prof. dr hab. inż. Piotr Gruba – WL
- dr hab inż. Jakub Sikora, prof UR – WIPiE
- dr hab. Dorota Gumul, prof. UR – WTŻ
- prof. dr hab. inż. Piotr Herbut – WIŚiG
- dr hab. inż. Iwona Kowalska, prof. UR – WBiO
Rektorska Komisja ds. Własnego Funduszu Stypendialnego dla studentów
Zadaniem Komisji jest przeprowadzenie konkursu na stypendia z Własnego Funduszu Stypendialnego Uczelni dla wyróżniających się studentów.
Skład osobowy:
- prof. dr hab. inż. Edward Kunicki – przewodniczący
- dr hab. inż. Urszula Malaga-Toboła, prof. UR (WIPiE)
- dr inż. Dariusz Młyński (WIŚiG)
- Zuzanna Basak (Studentka)
- mgr Piotr Gibas (Kierownik Biura PMiON) – bez prawa głosu
Rektorska Komisja ds. etyki badań naukowych z udziałem ludzi
Do zadań Komisji należy opiniowanie projektów badań naukowych z udziałem ludzi, w tym stanowiących podstawę:
1) projektów finansowanych z dotacji MEiN, NCN i innych źródeł;
2) prac dyplomowych;
3) prac doktorskich;
4) prac wykonywanych w ramach działalności sekcji Kół Naukowych,
- pod kątem ich zgodności z zasadami etyki i poszanowania praw ochrony dóbr osobistych uczestników projektu badawczego.
Skład osobowy:
- dr hab. Kinga Topolska, prof. UR (WTŻ) – przewodnicząca
- dr n. med. Ewa Piątkowska (WTŻ) – sekretarz
- prof. dr hab. Anna Wójtowicz (WHiBZ)
- dr Magdalena Kowalska (WR-E)
- prof. dr hab. Renata Kostogrys (WTŻ)
- dr hab. inż. Krzysztof Adamczyk, prof. UR (WHiBZ)
- ks. prof. Kazimierz Panuś (UP JPII)
- mgr Michał Cyran (radca prawny)
Rektorska Komisja ds. Pracowniczych Planów Kapitałowych
Do zadań Komisji należy podjęcie działań i czynności skutkujących wdrożeniem w Uczelni Pracowniczych Planów Kapitałowych, zwanych dalej PPK, w, w szczególności:
1) opracowanie procedury oraz wzorów dokumentów informacyjnych dla uczestników PPK,
2) przeanalizowanie ilościowe grup wiekowych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz na podstawie umów cywilnoprawnych w przedziałach 18-55 lat, 55-70 lat i powyżej,
3) przeanalizowanie kosztów wdrożenia PPK w Uczelni. 3
Efektem prac Komisji ma być przygotowanie raportu z działań opisanych w ust. 2 oraz rekomendacji dla Rektora dotyczącej wyboru instytucji finansowej zarządzającej środkami PPK.
Skład osobowy:
- prof. dr hab. inż. Andrzej Lepiarczyk - przewodniczący
- mgr Maciej Oleksiak
- mgr Aleksander Sokół
- mgr inż. Agnieszka Taboła
- mgr inż. Anna Gibowska-Sikora
- mgr inż. Anna Niedziocha
- dr Julia Gorzelany (przedstawiciel ZNP)
- dr inż. Łukasz Migdał (przedstawiciel NSZZ „Solidarność”)
- mgr Jan Stanik (przedstawiciel ZZPNNA)