plik svg - godło

Rektorska Komisja ds. Nagród

Zadaniem Komisji jest ocena merytoryczna i opiniowanie wniosków o przyznanie nagrody Rektora składanych przez wydziały i inne jednostki organizacyjne Uczelni oraz opiniowanie wniosków o nagrody naukowe w oparciu o ranking przedstawiony przez Rektorski Zespół ds. Oceny Działalności Naukowej pracowników Uczelni

Skład osobowy:

  1. dr hab. inż. Włodzimierz Kanownik, prof. URK (WiŚiG) – przewodniczący
  2. dr hab. inż. Maria Chmiel, prof. URK – WR-E
  3. dr hab. inż. Anna Gazda, prof. URK – WL
  4. prof. dr hab. Wojciech Jagusiak – WHiBZ
  5. dr hab. inż. Grzegorz Kaczor, prof. URK – WIŚiG
  6. prof. dr hab. Andrzej Kalisz – WBiO
  7. prof. dr hab. Maciej Kuboń – WIPiE
  8. dr hab.inż. Izabela Przetaczek-Rożnowska, prof. URK – WTŻ

Rektorska Komisja ds. Jakości Kształcenia

Zadaniem Komisji jest:

  • planowanie działań celem dostosowania wewnętrznych dokumentów Uczelni dotyczących zapewnienia jakości kształcenia do aktualnych wymogów prawnych,
  • opracowywanie wniosków i propozycji działań umożliwiających realizację celów zgodnych z Polityką Jakości oraz Misją i Strategią Uczelni,
  • opracowanie, aktualizacja oraz nadzór nad realizacją procedur związanych z jakością kształcenia w Uczelni,
  • opracowywanie oraz aktualizacja wzorów dokumentów dotyczących oceny jakości kształcenia w Uczelni (ankiet, protokołów hospitacji, rocznego raportu samooceny jednostek Uczelni dotyczących jakości kształcenia i in.),
  • monitorowanie poszczególnych obszarów działania Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia (USZJK),
  • przygotowywanie rocznego raportu samooceny dotyczącego funkcjonowania USZJK, wraz z propozycją działań doskonalących,
  • przekazywanie Komisjom ds. Jakości Kształcenia w poszczególnych jednostkach Uczelni rekomendacji w zakresie doskonalenia jakości kształcenia,
  • opracowywanie sprawozdania z zakresu realizacji celów i zadań Rektorskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia,
  • upowszechnianie dobrych praktyk i promowanie inicjatyw projakościowych wśród społeczności akademickiej,
  • analiza informacji pozyskanych od otoczenia społeczno-gospodarczego o programach studiów i jakości kształcenia w Uczelni, w odniesieniu do wymagań rynku,
  • opiniowanie adekwatności publicznego dostępu do informacji w odniesieniu do różnych grup interesariuszy.

 Skład osobowy:

  1. dr hab. Kinga Topolska, prof. URK – przewodnicząca (Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia)
  2. dr hab. inż. Andrzej Bogdał, prof. URK – Prorektor ds. Kształcenia
  3. prof. dr hab. inż. Wojciech Jagusiak – Pełnomocnik Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej
  4. prof. dr hab. inż. Dariusz Ropek (WR-E)
  5. prof. dr hab. inż. Ewa Błońska, (WL)
  6. dr hab. inż. Agnieszka Otwinowska-Mindur (WHiBZ)
  7. dr hab. inż. Andrzej Wałęga, prof. URK (WIŚiG)
  8. dr hab. inż. Ewa Grzebelus, prof. URK (WBiO)
  9. dr hab. inż. Agnieszka Lis-Krzyścin, prof. URK (WBiO)
  10. dr hab. inż. Paweł Kiełbasa, prof. URK (WIPiE)
  11. dr inż. Krzysztof Nęcka (WIPiE)
  12. dr Gabriela Zięć (WTŻ)
  13. dr Grzegorz Lonc (UCMW)
  14. Gabriela Zapała (Studentka)
  15. mgr inż. Natalia Gumulak-Wołoszyn (Doktorant)
  16. mgr Ewa Kliś-Brudny (Kierownik Biura PiJK) – bez prawa głosu
  17. dr inż. Agnieszka Szczeponek (Pracownik Biura PiJK) – bez prawa głosu
  18. mgr Grażyna Wójcik (Biuro Karier i Kształcenia Praktycznego) – bez prawa głosu
  19. mgr inż. Mateusz Ponikiewicz (Kierownik Sekcji OSS) – bez prawa głosu    

Rektorska Komisja ds. Własności Intelektualnej

Zadaniem Komisji jest:

  •  rozstrzyganie sporów dotyczących kwalifikacji danego dobra intelektualnego,
  • na wniosek Rektora lub Prorektora ds. Nauki opiniowanie rozstrzygnięć w sprawach dotyczących własności intelektualnej nieuregulowanych Regulaminem zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych wydanych,
  • kształtowanie polityki Uniwersytetu w sprawach dotyczących własności intelektualnej.

Skład osobowy:

  1. prof. dr hab. inż. Józef Hernik (WIŚiG) – przewodniczący
  2. dr hab. inż. Agnieszka Synowiec, prof. URK – WR-E
  3. dr hab. inż. Paweł Tylek, prof. URK – WL
  4. prof. dr hab. Anna Hrabia – WHiBZ
  5. prof. dr hab. inż. Sylwester Smoleń – WBiO
  6. dr hab. inż. Hubert Latała, prof. URK – WIPiE
  7. dr hab. inż. Stanisław Kowalski, prof. URK – WTŻ
  8. prof. dr hab. Małgorzata Kotula-Balak,

Rektorska Komisja ds. Własnego Funduszu Stypendialnego

Zadaniem Komisji jest przeprowadzenie konkursu na stypendia z Własnego Funduszu Stypendialnego Uczelni dla  pracowników.

  

Skład osobowy:

  1. dr hab. Krzysztof Pawlak, prof. URK (WHiBZ) – przewodniczący
  2. dr hab. inż. Anna Gorczyca, prof. URK – WR-E
  3. prof. dr hab. Krystyna Czekońska – WHiBZ
  4. prof. dr hab. inż. Piotr Gruba – WL
  5. dr hab. inż. Jakub Sikora, prof. URK– WIPiE
  6. dr hab. Dorota Gumul, prof. URK – WTŻ
  7. prof. dr hab. inż. Piotr Herbut – WIŚiG
  8. dr hab. inż. Iwona Kowalska, prof. URK– WBiO

Rektorska Komisja ds. Własnego Funduszu Stypendialnego dla studentów

Zadaniem Komisji jest przeprowadzenie konkursu na stypendia z Własnego Funduszu Stypendialnego Uczelni dla wyróżniających się studentów.


Skład osobowy:

  1. prof. dr hab. inż. Edward Kunicki – przewodniczący
  2. dr hab. inż. Urszula Malaga-Toboła, prof. URK (WIPiE)
  3. dr inż. Dariusz Młyński (WIŚiG)
  4. Ewelina Gogół (Studentka)
  5. mgr Piotr Gibas (Kierownik Biura PMiON) – bez prawa głosu

Rektorska Komisja ds. etyki badań naukowych z udziałem ludzi

Do zadań Komisji należy opiniowanie projektów badań naukowych z udziałem ludzi, w tym stanowiących podstawę:

1) projektów finansowanych z dotacji MEiN, NCN i innych źródeł;
2) prac dyplomowych;
3) prac doktorskich;
4) prac wykonywanych w ramach działalności sekcji Kół Naukowych,
- pod kątem ich zgodności z zasadami etyki i poszanowania praw ochrony dóbr osobistych uczestników projektu badawczego.

 

Skład osobowy:

  1. dr n. med. Ewa Piątkowska, prof. URK (WTŻ) – przewodnicząca
  2. dr inż. Kinga Dziadek (WTŻ) – sekretarz
  3. prof. dr hab. Anna Wójtowicz (WHiBZ)
  4. dr Magdalena Kowalska (WR-E)
  5. prof. dr hab. Renata Kostogrys (WTŻ)
  6. dr hab. inż. Krzysztof Adamczyk, prof. URK (WHiBZ)
  7. ks. dr hab. Jerzy Brusiło (UP JPII)
  8. mgr Michał Cyran (radca prawny)
  9. mgr Magdalena Bialik (inspektor ochrony danych)

Rektorska Komisja ds. Pracowniczych Planów Kapitałowych

Do zadań Komisji należy podjęcie działań i czynności skutkujących wdrożeniem w Uczelni Pracowniczych Planów Kapitałowych, zwanych dalej PPK, w, w szczególności:

1) opracowanie procedury oraz wzorów dokumentów informacyjnych dla uczestników PPK,
2) przeanalizowanie ilościowe grup wiekowych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz na podstawie umów cywilnoprawnych w przedziałach 18-55 lat, 55-70 lat i powyżej,
3) przeanalizowanie kosztów wdrożenia PPK w Uczelni. 3

Efektem prac Komisji ma być przygotowanie raportu z działań opisanych w ust. 2 oraz rekomendacji dla Rektora dotyczącej wyboru instytucji finansowej zarządzającej środkami PPK. 

 

Skład osobowy:

  1. prof. dr hab. inż. Andrzej Lepiarczyk - przewodniczący
  2. mgr Maciej Oleksiak
  3. mgr Aleksander Sokół
  4. mgr inż. Agnieszka Taboła
  5. mgr inż. Anna Gibowska-Sikora
  6. mgr inż. Anna Niedziocha
  7. dr Julia Gorzelany (przedstawiciel ZNP)
  8. dr inż. Łukasz Migdał (przedstawiciel NSZZ „Solidarność”)
  9. mgr Jan Stanik (przedstawiciel ZZPNNA)

Rektorska Komisja ds. planu równości płci

Do zadań Komisji należy: 

  1. opracowanie planu równości płci, w tym przeprowadzenie niezbędnych badań;
  2. monitorowanie działania planu oraz osiągania założonych celów i wskaźników;
  3. proponowanie działań doskonalących politykę równościową Uczelni.

 

Skład osobowy:

  1. dr hab inż. Małgorzata Szczęsna (WHiBZ) Przewodnicząca
  2. prof. dr hab. inż. Agnieszka Filipiak-Florkiewicz – Prorektor ds. Nauki
  3. prof. dr hab. inż. Andrzej Sechman – Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą
  4. dr inż. Joanna Dłużniewska (WRE)
  5. dr inż. Łukasz Paluch (WRE)
  6. dr inż. Marta Kempf (WL)
  7. dr hab. inż. Robert Rossa, prof. URK (WL)
  8. dr hab. inż. Jacek Nowicki prof. URK (WHiBZ)
  9. dr hab. inż. Alina Wiszniewska, prof. URK (WBiO)
  10. dr hab. inż. Zbigniew Gajewski (WBiO)
  11. dr inż. Aneta Dacko (WIŚiG)
  12. dr inż. Artur Szwalec (WiŚiG)
  13. mgr inż. Katarzyna Grądecka-Jakubowska (WIPiE)
  14. mgr inż. Maciej Waligóra (WIPiE)
  15. dr Magdalena Witek (WTŻ)
  16. dr inż. Marek Zdaniewicz (WTŻ)
  17. dr hab. Hanna Lutnicka (UCMW)
  18. dr Grzegorz Ramisz (UCMW)
  19. mgr inż. Aleksandra Such (doktorantka)
  20. mgr inż. Adam Górski (doktorant)
  21. Julia Świeboda (studentka)
  22. Patryk Klima (student)
  23. mgr Paulina Czuryłowska (BPiR)
  24. dr inż. Maria Walczycka (ZNP)
  25. dr inż. Wojciech Grygierzec (NSZZ "Solidarność")
  26. mgr inż. Katarzyna Połeć-Kołodziej (ZZPNNA)

Rektorska Komisja HR ds. wdrożenia Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych w Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

 Do zadań Komisji należy w szczególności wdrożenie w URK zasad Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej.
Szczegółowy zakres zadań Komisji został zapisany w Zarządzeniu nr 172/2021 z dnia 10 listopada 2021 r.

Skład osobowy:

Komitet sterujący:

Prof. dr hab. inż. Ewa Błońska- Przewodnicząca, Prorektor ds. Ogólnych

Prof. dr hab. inż. Andrzej Sechman- Wiceprzewodniczący, Prorektor ds. Współpracy 
Prof. dr hab. inż. Marcin Rapacz-  Prorektor ds. Nauki  



  Podkomisja ds. analizy aktów prawnych (grupa robocza WG1):
- mgr Ewa Weyssenhoff  - przewodnicząca
- mgr inż. Anna Gibowska-Sikora  
- mgr Maciej Młynarczyk
- mgr Maciej Oleksiak
- mgr inż. Zuzanna Basak
- dr Alina Klonowska

  Podkomisja ds. przeprowadzenia i analizy wyników ankiety (grupa robocza WG2):

- prof. dr hab. inż. Joanna Makulska- przewodnicząca
- prof. dr hab. inż. Zygmunt M. Kowalski  
- prof. dr hab. inż. Michał Ciach
- dr inż. Łukasz Paluch
- dr hab. inż. Sylwia Pałka
- dr inż. Justyna Likus-Cieślik
- mgr inż. Klaudia Beleć
- mgr inż. Paulina Bałuszyńska
- mgr Jakub Chromy

- mgr Rafał Iwański


   Podkomisja ds. przygotowania raportu HR (grupa robocza WG3)):
- dr Szymon Sikorski - przewodniczący
- prof. dr hab. Małgorzata Kotula-Balak
- dr hab. inż. Renata Bączek-Kwinta, prof. URK 
- dr inż. Krzysztof Tokarz, prof. URK
- dr hab. inż. Zbigniew Kowalczyk, prof. URK
- dr hab. inż. Tadeusz Gargula
- dr inż. Anna Stępień 
- dr inż. Katarzyna Stelmach-Wityk 
- dr inż. Magdalena Jurkiewicz
- mgr inż. Marta Kotuła
- mgr inż. Krystian Marzec
- lek. wet. Klaudia Dubniewicz
- dr wet. Izabela Siemińska

  Podkomisja ds. kontaktów z Komisją Europejską i aktualizacji danych na stronie internetowej (grupa robocza  WG4):
- mgr Dominika Dankiewicz - przewodnicząca
- dr Jakub Fitas
- dr inż. Grzegorz Fiutak
- dr inż. Maciej Brożek  
- mgr inż. Sylwia Czerniejewska
- mgr inż. Izabella Majewska 
- mgr inż. Tomasz Dera
- mgr Gabriela Izowit  

Rektorska Komisja ds. społecznej odpowiedzialności Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie

Do zadań Komisji należy:

  • opracowanie projektu Deklaracji społecznej odpowiedzialności Uczelni
  • inicjowanie i koordynowanie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności Uczelni
  • przygotowanie raportów społecznych Uczelni. 

Skład osobowy:

  1. dr hab. inż. Katarzyna Utnik-Banaś, prof. URK (WR-E) - Przewodnicząca
  2. dr hab. inż. Renata Bączek-Kwinta, prof. URK (WR-E)
  3. dr hab. inż. Marek Pająk, prof. URK (WL)
  4. dr hab. inż. Maciej Murawski, prof. URK (WHiBZ)
  5. dr inż. Tomasz Noszczyk, prof. URK (WIŚiG)
  6. dr hab. Joanna Augustynowicz, prof. URK (WBiO)
  7. dr hab. inż. Hubert Latała, prof. URK (WIPiE)
  8. dr hab. Paweł Szlachcic, prof. URK (WTŻ)
  9. dr hab. wet. Kazimierz Tarasiuk, prof. URK (UCMW)