Komisje Rektorskie
Rektorska Komisja ds. Nagród
Zadaniem Komisji jest ocena merytoryczna i opiniowanie wniosków o przyznanie nagrody Rektora składanych przez wydziały i inne jednostki organizacyjne Uczelni oraz opiniowanie wniosków o nagrody naukowe w oparciu o ranking przedstawiony przez Rektorski Zespół ds. Oceny Działalności Naukowej pracowników Uczelni
Skład osobowy:
- dr hab. inż. Włodzimierz Kanownik, prof. URK (WiŚiG) – przewodniczący
- dr hab. inż. Maria Chmiel, prof. URK – WR-E
- dr hab. inż. Anna Gazda, prof. URK – WL
- prof. dr hab. Wojciech Jagusiak – WHiBZ
- dr hab. inż. Grzegorz Kaczor, prof. URK – WIŚiG
- prof. dr hab. Andrzej Kalisz – WBiO
- prof. dr hab. Maciej Kuboń – WIPiE
- dr hab.inż. Izabela Przetaczek-Rożnowska, prof. URK – WTŻ
Rektorska Komisja ds. Jakości Kształcenia
Zadaniem Komisji jest:
- planowanie działań celem dostosowania wewnętrznych dokumentów Uczelni dotyczących zapewnienia jakości kształcenia do aktualnych wymogów prawnych,
- opracowywanie wniosków i propozycji działań umożliwiających realizację celów zgodnych z Polityką Jakości oraz Misją i Strategią Uczelni,
- opracowanie, aktualizacja oraz nadzór nad realizacją procedur związanych z jakością kształcenia w Uczelni,
- opracowywanie oraz aktualizacja wzorów dokumentów dotyczących oceny jakości kształcenia w Uczelni (ankiet, protokołów hospitacji, rocznego raportu samooceny jednostek Uczelni dotyczących jakości kształcenia i in.),
- monitorowanie poszczególnych obszarów działania Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia (USZJK),
- przygotowywanie rocznego raportu samooceny dotyczącego funkcjonowania USZJK, wraz z propozycją działań doskonalących,
- przekazywanie Komisjom ds. Jakości Kształcenia w poszczególnych jednostkach Uczelni rekomendacji w zakresie doskonalenia jakości kształcenia,
- opracowywanie sprawozdania z zakresu realizacji celów i zadań Rektorskiej Komisji ds. Jakości Kształcenia,
- upowszechnianie dobrych praktyk i promowanie inicjatyw projakościowych wśród społeczności akademickiej,
- analiza informacji pozyskanych od otoczenia społeczno-gospodarczego o programach studiów i jakości kształcenia w Uczelni, w odniesieniu do wymagań rynku,
- opiniowanie adekwatności publicznego dostępu do informacji w odniesieniu do różnych grup interesariuszy.
Skład osobowy:
- dr hab. inż. Jacek Banach, prof. URK – przewodnicząca (Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia)
- dr hab. inż. Andrzej Bogdał, prof. URK – Prorektor ds. Kształcenia
- prof. dr hab. inż. Wojciech Jagusiak – Pełnomocnik Jakości Kształcenia w Szkole Doktorskiej
- prof. dr hab. inż. Dariusz Ropek (WR-E)
- prof. dr hab. inż. Ewa Błońska, (WL)
- dr hab. inż. Agnieszka Otwinowska-Mindur (WHiBZ)
- dr hab. inż. Andrzej Wałęga, prof. URK (WIŚiG)
- dr hab. inż. Ewa Grzebelus, prof. URK (WBiO)
- dr hab. inż. Agnieszka Lis-Krzyścin, prof. URK (WBiO)
- dr hab. inż. Paweł Kiełbasa, prof. URK (WIPiE)
- dr inż. Krzysztof Nęcka (WIPiE)
- dr Gabriela Zięć (WTŻ)
- dr Grzegorz Lonc (UCMW)
- Gabriela Zapała (Studentka)
- mgr inż. Natalia Gumulak-Wołoszyn (Doktorant)
- mgr Ewa Kliś-Brudny (Kierownik Biura PiJK) – bez prawa głosu
- dr inż. Agnieszka Szczeponek (Pracownik Biura PiJK) – bez prawa głosu
- mgr Grażyna Wójcik (Biuro Karier i Kształcenia Praktycznego) – bez prawa głosu
- mgr inż. Mateusz Ponikiewicz (Kierownik Sekcji OSS) – bez prawa głosu
Rektorska Komisja ds. Własności Intelektualnej
Zadaniem Komisji jest:
- rozstrzyganie sporów dotyczących kwalifikacji danego dobra intelektualnego,
- na wniosek Rektora lub Prorektora ds. Nauki opiniowanie rozstrzygnięć w sprawach dotyczących własności intelektualnej nieuregulowanych Regulaminem zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi oraz prawami własności przemysłowej oraz zasad komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych wydanych,
- kształtowanie polityki Uniwersytetu w sprawach dotyczących własności intelektualnej.
Skład osobowy:
- prof. dr hab. inż. Józef Hernik (WIŚiG) – przewodniczący
- dr hab. inż. Agnieszka Synowiec, prof. URK – WR-E
- dr hab. inż. Paweł Tylek, prof. URK – WL
- prof. dr hab. Anna Hrabia – WHiBZ
- prof. dr hab. inż. Sylwester Smoleń – WBiO
- dr hab. inż. Hubert Latała, prof. URK – WIPiE
- dr hab. inż. Stanisław Kowalski, prof. URK – WTŻ
- prof. dr hab. Małgorzata Kotula-Balak,
Rektorska Komisja ds. Własnego Funduszu Stypendialnego
Zadaniem Komisji jest przeprowadzenie konkursu na stypendia z Własnego Funduszu Stypendialnego Uczelni dla pracowników.
Skład osobowy:
- dr hab. Krzysztof Pawlak, prof. URK (WHiBZ) – przewodniczący
- dr hab. inż. Anna Gorczyca, prof. URK – WR-E
- prof. dr hab. Krystyna Czekońska – WHiBZ
- prof. dr hab. inż. Piotr Gruba – WL
- dr hab. inż. Jakub Sikora, prof. URK– WIPiE
- dr hab. Dorota Gumul, prof. URK – WTŻ
- prof. dr hab. inż. Piotr Herbut – WIŚiG
- dr hab. inż. Iwona Kowalska, prof. URK– WBiO
Rektorska Komisja ds. Własnego Funduszu Stypendialnego dla studentów
Zadaniem Komisji jest przeprowadzenie konkursu na stypendia z Własnego Funduszu Stypendialnego Uczelni dla wyróżniających się studentów.
Skład osobowy:
- prof. dr hab. inż. Edward Kunicki – przewodniczący
- dr hab. inż. Urszula Malaga-Toboła, prof. URK (WIPiE)
- dr inż. Dariusz Młyński (WIŚiG)
- Ewelina Gogół (Studentka)
- mgr Piotr Gibas (Kierownik Biura PMiON) – bez prawa głosu
Rektorska Komisja ds. etyki badań naukowych z udziałem ludzi
Do zadań Komisji należy opiniowanie projektów badań naukowych z udziałem ludzi, w tym stanowiących podstawę:
1) projektów finansowanych z dotacji MEiN, NCN i innych źródeł;
2) prac dyplomowych;
3) prac doktorskich;
4) prac wykonywanych w ramach działalności sekcji Kół Naukowych,
- pod kątem ich zgodności z zasadami etyki i poszanowania praw ochrony dóbr osobistych uczestników projektu badawczego.
Skład osobowy:
- dr n. med. Ewa Piątkowska, prof. URK (WTŻ) – przewodnicząca
- dr inż. Kinga Dziadek (WTŻ) – sekretarz
- prof. dr hab. Anna Wójtowicz (WHiBZ)
- dr Magdalena Kowalska (WR-E)
- prof. dr hab. Renata Kostogrys (WTŻ)
- dr hab. inż. Krzysztof Adamczyk, prof. URK (WHiBZ)
- ks. dr hab. Jerzy Brusiło (UP JPII)
- mgr Michał Cyran (radca prawny)
- mgr Magdalena Bialik (inspektor ochrony danych)
Rektorska Komisja ds. Pracowniczych Planów Kapitałowych
Do zadań Komisji należy podjęcie działań i czynności skutkujących wdrożeniem w Uczelni Pracowniczych Planów Kapitałowych, zwanych dalej PPK, w, w szczególności:
1) opracowanie procedury oraz wzorów dokumentów informacyjnych dla uczestników PPK,
2) przeanalizowanie ilościowe grup wiekowych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz na podstawie umów cywilnoprawnych w przedziałach 18-55 lat, 55-70 lat i powyżej,
3) przeanalizowanie kosztów wdrożenia PPK w Uczelni. 3
Efektem prac Komisji ma być przygotowanie raportu z działań opisanych w ust. 2 oraz rekomendacji dla Rektora dotyczącej wyboru instytucji finansowej zarządzającej środkami PPK.
Skład osobowy:
- prof. dr hab. inż. Andrzej Lepiarczyk - przewodniczący
- mgr Maciej Oleksiak
- mgr Aleksander Sokół
- mgr inż. Agnieszka Taboła
- mgr inż. Anna Gibowska-Sikora
- mgr inż. Anna Niedziocha
- dr Julia Gorzelany (przedstawiciel ZNP)
- dr inż. Łukasz Migdał (przedstawiciel NSZZ „Solidarność”)
- mgr Jan Stanik (przedstawiciel ZZPNNA)
Rektorska Komisja ds. planu równości płci
Do zadań Komisji należy:
- opracowanie planu równości płci, w tym przeprowadzenie niezbędnych badań;
- monitorowanie działania planu oraz osiągania założonych celów i wskaźników;
- proponowanie działań doskonalących politykę równościową Uczelni.
Skład osobowy:
- dr hab inż. Małgorzata Szczęsna (WHiBZ) Przewodnicząca
- prof. dr hab. inż. Agnieszka Filipiak-Florkiewicz – Prorektor ds. Nauki
- prof. dr hab. inż. Andrzej Sechman – Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą
- dr inż. Joanna Dłużniewska (WRE)
- dr inż. Łukasz Paluch (WRE)
- dr inż. Marta Kempf (WL)
- dr hab. inż. Robert Rossa, prof. URK (WL)
- dr hab. inż. Jacek Nowicki prof. URK (WHiBZ)
- dr hab. inż. Alina Wiszniewska, prof. URK (WBiO)
- dr hab. inż. Zbigniew Gajewski (WBiO)
- dr inż. Aneta Dacko (WIŚiG)
- dr inż. Artur Szwalec (WiŚiG)
- mgr inż. Katarzyna Grądecka-Jakubowska (WIPiE)
- mgr inż. Maciej Waligóra (WIPiE)
- dr Magdalena Witek (WTŻ)
- dr inż. Marek Zdaniewicz (WTŻ)
- dr hab. Hanna Lutnicka (UCMW)
- dr Grzegorz Ramisz (UCMW)
- mgr inż. Aleksandra Such (doktorantka)
- mgr inż. Adam Górski (doktorant)
- Julia Świeboda (studentka)
- Patryk Klima (student)
- mgr Paulina Czuryłowska (BPiR)
- dr inż. Maria Walczycka (ZNP)
- dr inż. Wojciech Grygierzec (NSZZ "Solidarność")
- mgr inż. Katarzyna Połeć-Kołodziej (ZZPNNA)
Rektorska Komisja HR ds. wdrożenia Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych w Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Do zadań Komisji należy w szczególności wdrożenie w URK zasad Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej.
Szczegółowy zakres zadań Komisji został zapisany w Zarządzeniu nr 172/2021 z dnia 10 listopada 2021 r.
Skład osobowy:
Komitet sterujący:
Prof. dr hab. inż. Ewa Błońska- Przewodnicząca, Prorektor ds. Ogólnych
Prof. dr hab. inż. Andrzej Sechman- Wiceprzewodniczący, Prorektor ds. Współpracy
Prof. dr hab. inż. Marcin Rapacz- Prorektor ds. Nauki
Podkomisja ds. analizy aktów prawnych (grupa robocza WG1):
- mgr Ewa Weyssenhoff - przewodnicząca
- mgr inż. Anna Gibowska-Sikora
- mgr Maciej Młynarczyk
- mgr Maciej Oleksiak
- mgr inż. Zuzanna Basak
- dr Alina Klonowska
Podkomisja ds. przeprowadzenia i analizy wyników ankiety (grupa robocza WG2):
- prof. dr hab. inż. Joanna Makulska- przewodnicząca
- prof. dr hab. inż. Zygmunt M. Kowalski
- prof. dr hab. inż. Michał Ciach
- dr inż. Łukasz Paluch
- dr hab. inż. Sylwia Pałka
- dr inż. Justyna Likus-Cieślik
- mgr inż. Klaudia Beleć
- mgr inż. Paulina Bałuszyńska
- mgr Jakub Chromy
- mgr Rafał Iwański
Podkomisja ds. przygotowania raportu HR (grupa robocza WG3)):
- dr Szymon Sikorski - przewodniczący
- prof. dr hab. Małgorzata Kotula-Balak
- dr hab. inż. Renata Bączek-Kwinta, prof. URK
- dr inż. Krzysztof Tokarz, prof. URK
- dr hab. inż. Zbigniew Kowalczyk, prof. URK
- dr hab. inż. Tadeusz Gargula
- dr inż. Anna Stępień
- dr inż. Katarzyna Stelmach-Wityk
- dr inż. Magdalena Jurkiewicz
- mgr inż. Marta Kotuła
- mgr inż. Krystian Marzec
- lek. wet. Klaudia Dubniewicz
- dr wet. Izabela Siemińska
Podkomisja ds. kontaktów z Komisją Europejską i aktualizacji danych na stronie internetowej (grupa robocza WG4):
- mgr Dominika Dankiewicz - przewodnicząca
- dr Jakub Fitas
- dr inż. Grzegorz Fiutak
- dr inż. Maciej Brożek
- mgr inż. Sylwia Czerniejewska
- mgr inż. Izabella Majewska
- mgr inż. Tomasz Dera
- mgr Gabriela Izowit
Rektorska Komisja ds. społecznej odpowiedzialności Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Do zadań Komisji należy:
- opracowanie projektu Deklaracji społecznej odpowiedzialności Uczelni
- inicjowanie i koordynowanie działań w zakresie społecznej odpowiedzialności Uczelni
- przygotowanie raportów społecznych Uczelni.
Skład osobowy:
- dr hab. inż. Katarzyna Utnik-Banaś, prof. URK (WR-E) - Przewodnicząca
- dr hab. inż. Renata Bączek-Kwinta, prof. URK (WR-E)
- dr hab. inż. Marek Pająk, prof. URK (WL)
- dr hab. inż. Maciej Murawski, prof. URK (WHiBZ)
- dr inż. Tomasz Noszczyk, prof. URK (WIŚiG)
- dr hab. Joanna Augustynowicz, prof. URK (WBiO)
- dr hab. inż. Hubert Latała, prof. URK (WIPiE)
- dr hab. Paweł Szlachcic, prof. URK (WTŻ)
- dr hab. wet. Kazimierz Tarasiuk, prof. URK (UCMW)