ikona svg - Herb Polski

Rektorski Zespół ds. monitorowania wdrożenia zasad Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych w URK

Do zadań Zespołu należy:

  • nadzór nad procesem wdrażania Strategii HRS4R URK;
  • nadzorowanie działań Komisji Rektorskiej (grupy roboczej) oraz innych jednostek zaangażowanych w proces wdrożenia zapisów Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych w Uczelni;
  • zapewnienie jakości i skuteczności działań podejmowanych w zakresie Strategii HRS4R;
  • określenie mierników realizacji działań oraz systematyczna ocena efektów wdrażania zasad Karty i Kodeksu przez poszczególne zespoły i jednostki organizacyjne w Uczelni;
  • analiza efektów poszczególnych etapów procesu wdrażania Strategii HRS4R;
  • informowanie interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych o wynikach wdrożenia Strategii HRS4R w Uczelni;
  • formułowanie zaleceń dotyczących dalszych etapów wdrażania zapisów Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych w Uczelni.

 

Skład osobowy:

1.      mgr Marcin Gałan – Kanclerz, przewodniczący Zespołu

2.      Aleksander Sokół – Kierownik, Dział Wynagrodzeń i Rozliczeń z Budżetem

3.      mgr Michał Cyran – o radca prawny (Zespół Radców Prawnych)

4.      mgr Paweł Jakubiec – Dyrektor Biblioteki UR,

5.      dr inż. Michał Szanduła – Dyrektor Centrum Kultury i Kształcenia Ustawicznego

6.      dr inż. Tomasz Czech, prof. URK –          Dyrektor Centrum Transferu Technologii

7.      dr hab. inż. Tomasz Zaleski, prof. URK – Prodziekan, Wydział Rolniczo-Ekonomiczny

8.      Prof. dr hab. inż. Stanisław Małek – Wydział Leśny

9.      dr inż. Marta Basiaga - Prodziekan, Wydział Hodowli i Biologii Zwierząt

10.  prof. dr hab. inż. Jacek Domagała – Prodziekan, Wydział Technologii Żywności

11.  dr hab. inż. Krzysztof Tokarz, prof. URK – Wydział Biotechnologii i Ogrodnictwa

12.  dr hab. inż. Mariusz Cholewa – Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji

13.  dr hab. inż. Urszula Sadowska, prof. URK – Wydział Inżynierii Produkcji i Energetyki

14.  dr hab. wet. Izabela Krakowska, prof. URK – Zastępca Dyrektora, Uniwersyteckie Centrum Medycyny Weterynaryjnej UJ-UR

15.  Małgorzata Garus – Kierownik Biura Rozwoju Uczelni i Kadr Naukowych

16.  mgr inż. Urszula Jabłońska-Korta – Dyrektor Centrum Administracyjnego Wsparcia Projektów

17.  mgr inż. Iwona Fijałkowska – kierownik Biura Promocji i Rekrutacji

18.  mgr inż. Mariusz Kwinta-Pudełko – Dyrektor Centrum Informatyki

19. mgr inż. Joanna Krużel – sekretariat Szkoły Doktorskiej

20.  mgr Klaudia Jaszcza – student

Rektorska Komisja ds. awansów nauczycieli akademickich

Zadaniem Komisji jest opiniowanie wniosków awansowych nauczycieli akademickich.

 Skład osobowy:

  1. prof. dr hab. inż. Dariusz Grzebelus (WBiO) – przewodniczący
  2. prof. dr hab. inż. Monika Bugno-Poniewierska (WHiBZ)
  3. prof. dr hab. inż. Andrzej Kalisz (WBiO)
  4. prof. dr hab. Małgorzata Kotula-Balak (UCMW) 

    Dodatkowo w skład Komisji każdorazowo wchodzi: dziekan wydziału, na którym zatrudniony jest kandydat oraz – w przypadku stanowisk badawczych i badawczo-dydaktycznych – koordynator dyscypliny wiodącej, w której kandydat prowadzi działalność naukową. W przypadku kandydatów, którzy wskazali dwie dyscypliny w równym udziale czasu pracy, w posiedzeniu komisji biorą udział koordynatorzy obu dyscyplin.

 

Rektorska Komisja ds. współpracy z Międzynarodowym Centrum Badań i Informacji o Gospodarce Publicznej, Społecznej i Spółdzielczej (CIRIEC)

Do zadań Komisji należy koordynowanie współpracy Uczelni z CIRIEC, w szczególności:

1) realizacja wspólnych projektów naukowych, B+R i społecznych;

2) organizacja konferencji, kongresów, seminariów i innych eventów;

3) uczestnictwo pracowników Uczelni w komisjach naukowych i grupach roboczych CIRIEC.

Skład osobowy:

  1. dr Barbara Kiełbasa WRE - przewodnicząca - nauki o zarządzaniu i jakości
  2. mgr Marcin Gałan - Kanclerz – reprezentant URK w CIRIEC
  3. dr inż. Łukasz Satoła WRE - ekonomia i finanse
  4. dr hab. Magdalena Surma, prof. URK, WTŻ - technologia żywności i żywienia
  5. dr hab. inż. Agnieszka Operacz, prof. URK, WIŚiG - inżynieria środowiska, górnictwo o energetyka.

 

Rektorska Komisja ds. współpracy i projektów badawczych w zakresie wykorzystania technologii kosmicznych i satelitarnych

Zadaniem Komisji jest:

1) analiza projektów krajowych oraz międzynarodowych w zakresie badań i wykorzystywania technologii kosmicznych;

2) przygotowanie dokumentacji organizacyjnej i informacyjnej w zakresie inicjatyw i projektów mającej na celu zgłoszenie uczestnictwa w projektach o tematyce określonej w pkt 1;

3) wskazywanie kandydatów na prelegentów oraz uczestników konferencji, programów oraz projektów w zakresie badań i wykorzystywania technologii kosmicznych;

4) wypracowanie i rozwijanie inicjatyw oraz projektów badawczych i badawczo-rozwojowych w zakresie tematyki związanej z obszarem branży kosmicznej;

5) współpraca w ramach Stowarzyszenia NEREUS (Network of European Regions Using Space Technologies) z regionami oraz z partnerami stowarzyszonymi, w szczególności z podmiotami z Małopolski;

6) inicjowanie współpracy między pracownikami Uczelni w obszarze badań oraz wykorzystania technologii kosmicznych (np. z serwisów Copernicus czy Galileo);

7) promowanie tematyki związanej z obszarem branży kosmicznej wśród pracowników oraz studentów Uczelni poprzez organizację paneli, konferencji oraz przygotowanie innych materiałów dydaktycznych;

Skład osobowy:

  1. dr hab. inż. Piotr Wężyk, prof. URK (WL)- przewodniczący
  2. prof. dr hab. inż. Jarosław Socha (WL)
  3. prof. dr hab. inż. Aneta Kopeć (WTŻ)
  4. dr hab. inż. Marcin Łukasiewicz, prof. URK (WTŻ)
  5. prof. dr hab. inż. Józef Hernik (WIŚiG)
  6. dr inż. Dawid Kudas (WIŚiG)
  7. dr hab. inż. Michał Cupiał, prof. URK (WIPiE)
  8. prof. dr hab. inż. Andrzej Kalisz (WBiO)