plik svg - godło

Erasmus+ Orientation Week w Kluszkowcach

18.10.2024

Nasz ostatni wyjazd orientacyjny do Kluszkowców w dniach 2–4 października 2024 r. był niezapomnianym przeżyciem dla wszystkich studentów Erasmus+ Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Ta malownicza wioska, położona na tle oszałamiającej doliny potoku Kluszkowianki, oferowała idealne warunki zarówno do integracji, jak i przygody.

Po przybyciu do Kluszkowców powitały nas zapierające dech w piersiach widoki górskie i rześkie jesienne powietrze. Po kolacji, zebraliśmy się na pouczających prezentacjach na temat mobilności w ramach programu Erasmus+. Sesje obejmowały istotne i praktyczne informacje na temat życia uniwersyteckiego, integracji kulturowej oraz cennych wskazówek i przeciwwskazań dotyczących życia w Polsce. Prorektor ds. Współpracy prof. dr hab. inż. Andrzej Sechman podzielił się historią, organizacją i ofertą naszego uniwersytetu dla studentów. Najważniejszym wydarzeniem był panel międzykulturowy, w którym studenci dzielili się swoim różnorodnym pochodzeniem, co wzmacniało poczucie wspólnoty wśród nas.

Następnego dnia wyruszyliśmy na rafting po Dunajcu. Po krótkiej przejażdżce autobusem, wyruszyliśmy na rafting przez oszałamiające krajobrazy. Płynęliśmy rzeką, otoczoną wznoszącymi się klifami i bujną zielenią. Po naszej przygodzie na wodzie, zjedliśmy lunch.

Później po południu wybraliśmy się na wycieczkę wyciągiem krzesełkowym na Palenicę, z której roztaczał się panoramiczny widok na Tatry. Mając mnóstwo wolnego czasu na zwiedzanie, wielu z nas skorzystało z zjazdu zjeżdżalnią grawitacyjną, a niektórzy po prostu odpoczywali i podziwiali piękne widoki. Dzień zakończył się kolacją w hotelu.

Ostatniego dnia zjedliśmy razem śniadanie. Kiedy pakowaliśmy nasze torby i przygotowywaliśmy się do podróży powrotnej do Krakowa, było jasne, że ten tydzień orientacyjny nie tylko zapoznał studentów z polską kulturą, ale także z nowymi przyjaźniami, które będą trwały przez całą ich podróż w ramach programu Erasmus+.

Kluszkowce, ze swoim wyjątkowym połączeniem piękna natury i bogactwa kulturowego, stanowiły idealne tło dla ich wprowadzenia do życia jako studentów zagranicznych w Polsce. Wróciliśmy do Krakowa nieco zmęczeni, ale z pełnymi sercami i podekscytowaniem czekającymi nas przygodami.

Z niecierpliwością czekamy na wiele kolejnych wspólnych doświadczeń jako społeczność!

Erasmus+ Orientation Week Trip to Kluszkowce Erasmus+ Orientation Week Trip to Kluszkowce